joi, 9 ianuarie 2014

Evaluarile Nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a

Evaluarile Nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a vor avea loc in doua sesiuni, in perioada 6-29 mai, dupa cum urmeaza: prima sesiune, in perioada 6-15 mai, iar a doua sesiune - pentru elevii care au absentat din motive intemeiate la prima sesiune - in perioada 20-29 mai, a anuntat Ministerul Educatiei Nationale, care a publicat astazi, 9 ianuarie 2014, calendarul si metodologia de organizare si desfasurare a Evaluarilor Nationale in anul scolar 2013-2014. 

PRIMA SESIUNE are urmatorul calendar:
  • clasa a II-a - 6 mai: Limba romana - scris si citit; 7 mai: Limba materna - scris si citit; 8 mai:  Matematica
  • clasa a IV-a - 13 mai: Limba romana - Limba materna; 14 mai: Matematica
  • clasa a VI-a - 14 mai: Limba si comunicare; 15 mai: Matematica si stiinte
SESIUNEA A DOUA (pentru elevii care au absentat din motive intemeiate la prima sesiune) are urmatorul calendar:
  • clasa a II-a - 20 mai: Limba romana - scris si citit; 21 mai: Limba materna - scris si citit; 22 mai: Matematica
  • clasa a VI-a - 27 mai: Limba si comunicare; 28 mai: Matematica si stiinte
  • clasa a IV-a - 28 mai: Limba romana - Limba materna; 29 mai: Matematica
Testele sunt elaborate de Centrul National de Evaluare si Examinare, fiind formulate clar, precis si in stricta concordanta cu programele scolare in vigoare pentru fiecare disciplina de studiu, astfel incat sa permita administrarea in cate doua secvente de evaluare, precizeaza Ministerul Educatiei Nationale. 

Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemanator cu cel al evaluarilor internationale administrate elevilor in varsta de 10-12 ani. Nivelul de dificultate al testelor va fi mediu.

Rezultatele obtinute nu se inregistreaza in catalogul clasei si sunt valorificate la nivelul unitatii de invatamant prin elaborarea planurilor individualizate de invatare, consemnarea in portofoliul educational al elevului, respectiv informarea parintilor/reprezentantilor legali ai elevului asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate.

Responsabilitatea administrarii la clasa a evaluarilor nationale apartine administratorului de test, care poate fi invatatorul/institutorul/profesorul de la clasa. Pe toata durata evaluarii, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu are ore la acea clasa, desemnat de presedintele comisiei de organizare si de administrare a EN-2014 din unitatea de invatamant.

Cadrele didactice evaluatoare sunt selectate de la alte unitati scolare decat cele din care provin elevii ale caror teste sunt evaluate. Fiecare test este evaluat de catre doua cadre didactice, pentru fiecare disciplina in parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum si alte informatii referitoare la evaluare, sunt cuprinse in Caietul cadrului didactic. Evaluarea fiecarui test se face cu respectarea stricta a baremului si a precizarilor din Caietul cadrului didactic.

sursa aici 

5 comentarii:

  1. cand vom avem si modele de teste pentru clasele I-IV?

    RăspundețiȘtergere
  2. Dacă nu se trec notele in catalog de ce aveti nevoie de alte cadre didactice pentru evaluare si de al doilea cadru didactic pentru supraveghere?????Chiar nu mai avem nicio credibilitate???Păcat!!! Stresăm nişte copii mici, care nu au nicio vină pentru experienţele făcute pe ei!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa tot ce se intampla ..de unde credibilitate? Dascalii care-si fac meseria fara a cere in schimb decat respect sunt tot mai putini si devin exceptii, urati si invidiati de ceilalti colegi ...

      Ștergere
  3. .....iar evaluarile sunt o porcarie ce s-ar putea amplifica. Ca si legile tarii care, nu se aplica dar se intaresc in sanctiuni.

    RăspundețiȘtergere
  4. Iaca, na! I Ia aratati-mi si mie niste modele de test!!!!

    RăspundețiȘtergere