miercuri, 25 mai 2011

inima perfecta / inima franta...

Este o activitate in urma careia elevii au inteles importanta faptelor bune...
Materiale folosite: coli A4 si foarfece.
Etape:
-fiecare elev a desenat pe coala o inima pe care apoi a decupat-o;
-tabla este impartita in doua: in stanga se vor scrie exemple de fapte rele, iar in dreapta exemple de fapte bune, spuse de elevi;

-pentru fiecare fapta rea, elevii vor face cate o indoitura pe inima decupata;



-unii elevi au constatat ca inima e prea mica pentru a "suporta" atatea indoituri;
-in final, toti au ridicat "rezultatul" : imina perfecta de la inceput era acum un ghem de hartie mototolita;



-apoi, pentru 3 fapte bune, au desfacut cate o indoitura de pe inima mototolita;
-elevii au inteles ca e mult mai greu sa remediezi o fapta rea...(aici) 3 fapte bune insemna anularea unei fapte rele...;
-desi faptele bune enumerate de ei nu au reusit sa desfaca toate indoiturile inimii, au desfacut-o...





-insa au constatat ca inima nu mai era la fel de frumoasa ca la inceput, ca in urma mototolirii i-au ramas "urme"... din asta au inteles ca daca fac fapte rele, chiar daca sunt urmate de fapte bune, in inima ramane si amintirea faptelor rele, care nu poate fi stearsa sau inlaturata de nimic; ca atunci cand bati un cui intr-o blana si chiar daca il scoti, urma ramane...
-oricat au incercat elevii sa intinda inima pentr a arata ca la inceput, nu au reusit.

ROLUL aceste activitati a fost acela de constientizare a urmarilor, a consecintelor faptelor rele...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu